Evolutie spirituala

Cum sa faci meditatie daca esti incepator?

  • 22 iulie 2017
tehnici de meditatie incepatori

Meditatia te poate ajuta sa devii mai focalizat, mai putin ingrijorat, sa gasesti solutii mai rapide problemelor cu care te confrunti, sa apreciezi mai mult ceea ce ai in viata, sa fii mai relaxat, cu alte cuvinte practica meditatiei iti poate imbunatati calitatea vietii.

Dar si mai important, meditatia te poate ajuta sa iti intelegi mintea. Oamenii in general duc o viata pusa pe “automat”, nu constientizeaza ceea ce fac si ceea ce gandesc. Agitatia cotidianului ii impiedica sa fie mai multi ancorati in prezent, in ceea ce spun si cum actioneaza. Meditatia te va ajuta sa afli cum functioneaza mintea ta si sa te intelegi pe tine insuti mai bine.

Nu este usor dar poti incepe cu 5-10 minute de meditatie si sa extinzi timpul o data ce devii mai bun la asta. Nu te astepta sa fii bun la a meditata din prima – de accea se numeste practica.

Pentru incepatori cea mai recomandata tehnica pentru meditatie este “tehnica celor 100 de respiratii”.

Aceasta tehnica te va ajuta sa te concentrezi mai bine folosindu-te de respiratie ca punct de reper. Va dura undeva la 10-15 minute in functie de respiratia ta. Este o tehnica pe care o poti folosi oricand, dimineata cand te trezesti sau in timpul zilei.

Postura

Postura este importanta pentru ca trebuie sa iti minimalizezi disconfortul si pentru a nu adormi. Stai pe un covor confortabil sau chiar o canapea, cu spatele drept. Poti sta in pozitia lotusului (daca o poti face) sau pur si simplu cu picioarele incrucisate. Ochii trebuie sa fie inchisi pentru a avea cat mai putine distrageri.

Pasi

Focalizeaza-ti atentia pe respiratie si numara fiecare respiratie descrescator de la 100 la 1. Lasa respiratia sa fie naturala, nu o forta. Nu incerca sa o faci sa fie mai rapida sau mai inceata. Inspira si expira natural si numara in gand pana ajungi la 1.

Sfaturi

  • cand practici pentru prima data aceasta tehnica, vei avea multe distrageri. Este normal, devino constient de aceste distrageri si apoi continua. Cu cat vei practica mai mult, cu atat distragerile vor deveni mai putin frecvente.
  • Uneori trebuie sa iti ajustezi pozitia daca nu stai confortabil. Ajusteaza pozitia si apoi continua de unde ai ramas.
  • Desi este bine sa alegi un loc linistit pentru meditatie, uneori se vor auzi zgomote, vor aparea dureri musculare, amintiri, vise – cheia este sa redevii constient si sa te intorci la respiratie pana cand exercitiul este complet.

Nu conteaza cate ganduri apar si cat de departe mintea ta se tot duce, important este sa te intorci mereu la constientizarea respiratiei in momentul prezent. Cu cat practici mai mult, cu atat iti va fi din ce in ce mai usor. Meditatia nu este intotdeauna plina de liniste si pace, dar are beneficii nenumarate. Nu este niciodata prea tarziu sa o incepi.

Distribuie:

Facebook Comments
Distribuie daca ti-a placut:

Inline
Inline