Dezvoltare personala

Cum sa iti imbunatatesti nivelul de energie

  • 4 iulie 2017
energie

…pentru a te simti mai bine si mai eficient.

Ai perioade cand este o adevarata lupta sa ajungi pana la sfarsitul zilei? Perioade cand simti ca nu ai nimic de daruit la finalul zilei? Perioade cand abia astepti sa vina noaptea sa te prabusesti in pat si sa dormi?

Daca ai raspuns cu DA la aceste intrebari, inseamna ca acest articol este pentru tine.

Dar, trebuie sa tii cont ca este normal uneori, mai ales cand ai perioade mai grele, un proiect de predat, un copil bolnav sau orice alt eveniment special, sa te simti obosit pentru ca depui efort mai mare pentru a face fata stresului.  Problema este atunci cand esti tot timpul lipsit de energie si eficienta ta scade drastic.

Am citit mult si am studiat aceasta problema a lipsei de energie si am cautat moduri de a o combate tocmai pentru ca si eu am fost in aceasta situatie. Iti prezint cateva moduri in care iti poti creste niveluld de energie, moduri care functioneaza daca le practici in fiecare zi:

  1. Conecteaza-te cu Dumnezeu. Omul nu este creat sa functioneze fara o conexiune cu Dumnezu pentru ca El este o sursa de energie. Sa treci prin viata fara a te conecta cu Forta universului este ca si cum ai merge cu masina fara sa pornesti motorul. O poti face, dar functioneaza doar la vale. Doar ca in viata ai parte si de multe dealuri.

Conexiunea cu Dumenezeu sau cu Sursa o poti face in ce moduri doresti: prin rugaciune, meditatie, sa citesti un pasaj din Biblie etc. Ar fi bine sa faci asta dimineata cand te trezesti.

  1. Pastreaza o atitudine pozitiva. Este un pas crucial, chiar daca uneori e dificil cand ai momente grele. “Omul este ceea ce gandeste”. Gandurile negative, frica, anxietatea te storc de energie. Gandurile pozitive te umple de energie.

Atitudinea nu este ceva ce se intampla; o alegi. Chiar si in circumstante dificile poti alege sa ai o atitudine pozitiva.

  1. Ai grija ce vorbesti. Gandurile noastre influenteaza cuvintele si actiunile. Dar uneori parca ai senzatia ca “vorbeste gura fara tine”. Spui lucruri pe care nu le gandesti, nu le crezi, cuvinte pe care ulterior le regreti. Dar ele au fost spuse si poate ca au si ranit pe cineva.

De asemenea, cuvintele devin realitate mult mai repede decat gandurile (de aceea sustin afirmatiile pozitive). Daca te plangi toata ziua de cat de grea si ingrozitoare este viata ta, atunci ceea ce spui este ceea ce experimentezi.

Ca un exercitiu, incearca atunci cand cineva te intreaba ce mai faci, sa spui “Imi merge bine”. Si sa spui si lucrurile pozitive pe care le ai in viata.

Poate nu ai bani, dar ai copii sanatosi si un partener iubitor.

Poate nu ai cariera mult visata, dar ai cu ce sa iti hranesti copiii si sa le oferi o viata plina de iubire. Poate nu ai obtinut promovarea pe care ti-ai dorit-o, dar asta ti-a dat oportunitatea de a afla unde trebuie sa te imbunatatesti ca sa o obtii pe viitor (si daca depui toate eforturile, dar promovarea nu mai vine – poate ar trebui sa iti cauti alt loc de munca unde ai fi mai apreciat).

  1. Hraneste-ti creierul – Dupa varsta de 20-22 de ani, putini mai citesc. Cei mai multi se plang ca nu au timp. De fapt, ce vor sa spuna este ca cititul nu este o prioritate.

Ce ai spune sa iti scurtezi timpul petrecut in fata TV-ului cu 45 de minute? Iar acele 45 de minute sa le dedici cititului?

Ce ai spune ca cele 20-30 de minute pe care le petreci in metrou sau autobuz sa le folosesti pentru a citi?

Copilul meu vrea sa mai stau langa el 20-30 de minute dupa ce adoarme. Si cumva simte daca incerc sa plec. Si mi-am cumparat un Kindle ca sa fructific acel timp cat stau langa el pe intuneric. Citesc.

Daca vrei, iti gasesti putin timp.

  1. Bea apa multa. De cele mai multe ori oamenii simt ca trebuie sa se forteze sa bea apa. Cu exceptia anotimpului calduros nu au senzatia de sete.

Cand te trezesti dimineata bea un pahar plin de apa. Si tine tot timpul un pahar cu apa langa tine cat lucrezi, pentru a mai lua cate o inghitura. Si cand spun apa, nu ma refer la sucuri si ceaiuri, ci strict la apa. Daca bei un pahar cu apa cu 30 de minute inainte de masa, vei vedea ca apetitul tau va scadea si nu vei mai manca atat de mult.

  1. Fa miscare fizica – De multe ori esti obosit si simti nu mai poti misca un deget d-apoi sa faci sport.

Si totusi, ca un paradox, exercitiile fizice regulate iti dau energie mai mult ca orice altceva. Iti stimuleaza inima si iti oxigeneaza creierul. In plus, vei pierde si din greutate.

Alearga, fa 30 de minute de exercitii de inviorare acasa, fa aerobic (sunt o multime de videoclipuri pe youtube), inscrie-te la un curs de dans, de inot, la sala etc. Alege ce simti ca iti place pentru a nu fi o corvoada.

  1. Ai grija la alimentatie. Nu mai bea sucuri acidulate si nu mai manca de la fast-food. Evita carbohidratii cu un indice glicemic crescut (faina alba, orez alb). In schimb, consuma carbohidrati care au ardere lenta (orez brun, faina integrala, cartofi dulci). Nu manca prea mult la o masa, pana simti ca explodezi. Mananca ziua fructe si legume.
  2. Suplimente sanatoase. Oricat de mult am incerca sa avem o alimentatie sanatoasa, nu intotdeauna reusim, asa ca organismul nostru poate avea lipsa de vitamine si minerale.

Eu am observat o imbunatatire a energiei dupa ce am inceput sa consum spirulina si chlorella.

Sunt groaznice la gust si nu am suportat smoothie-urile. Asa ca am cumparat spirulina si chlorella sub forma de tablete, este mai usor de ingerat. Este bine sa alegi o sursa bio, ca sa stii ca ce consumi este si sanatos. Cele doua sunt pline de vitamine, iti curata sangele, iti imbunatatesc digestia, iti detoxifica ficatul. Eu le cumpar de aici: spirulina, chlorella.

De asemenea, si un supliment de magneziu ar fi de ajutor (dar simplu, fara alte combinatii). Poate ar fi bine inainte sa iei supliment de magneziu sa iti faci o analiza de sange, pentru a te asigura ca ai o deficienta de magneziu.

In final, incearca sa eviti oamenii care te storc de energie. Sunt cei care barfesc, negativisti, care tipa si se agita mereu. Sunt cei care se plang, se victimizeaza, sunt mereu nervosi, mereu sunt resurse de stiri catastrofale etc.

Incearca sa pui in practica macar 2-3 saptamani ce am scris mai sus si ai sa vezi o diferenta in nivelul de energie si pofta de viata. De ce zic 2-3 saptamani? Pentru ca schimbarile nu or sa se vada in cateva zile, asa ca trebuie sa ai rabdare.

Lasa adresa de e-mail pentru a primi articole ce iti pot fi sursa de inspiratie si motivatie

Te rugam sa astepti

Abonare efectuata cu succes!

 

Facebook Comments
Distribuie daca ti-a placut:

Inline
Inline