Dezvoltare personala

Scapa de furia reprimata

  • 1 decembrie 2017

Furia este un sentiment de neputinta. Cu toate acestea, prin furie simti putere, scop, pasiune – pentru ca atunci cand te simti furios, este pentru ca ai vrut sa faci ceva si ai fost blocat.

Oamenii privesc emotiile ca fiind bune si rele, si astfel furia este considerata o emotie ”rea”, pe care nu ar trebui sa o ai. Pentru ca daca te simti furios, inseamna ca nu esti o persoana draguta sau o persoana spirituala.

Adevarul este ca nu exista o emotie negativa decat daca refuzam sa o simtim. Atunci devine distructiva. Chiar si cea mai frumoasa emotie a iubirii va deveni distrcutiva daca este blocata si nu ii este permisa a fi simtita.

Furia reprimata iti va afecta fericirea, relatiile si calitatea intregii tale vieti. “Dar nu sunt o persoana furioasa. Aproape niciodata nu ma infurii!”, spun cei mai multi oameni.

De multe ori nici nu esti constient ca ai o furie ingropata in tine. Si nici nu este vina ta.

Indiferent ca este o furie reprimata din copilarie sau pur si simplu din prezent, nu este ceva neobisnuit sa existe niste emotii negative reprimate care totusi trebuie scoase la suprafata si eliberate.

Dintre toate emotiile la care avem acces, furia este cea mai putin incurajata sa iasa la suprafata. Daca s-ar face un festin unde ar fi invitate toate emotiile, furia ar fi invitata ultima (sau chiar deloc).

Prin confruntarea si vindecarea furiei, pot trece de la tensiune, stres si anxietate la libertate emotionala si usurare sufleteasca.

Cum stii ca exista furie reprimata in tine?

Daca experimentezi oricare din aceste “simptome” adeseori, in mod regulat, inseamna ca ai furie reprimata sau alte emotii blocate in interiorul tau:

  • oboseala cronica si inexplicabila;
  • durere cronica/tensiune cervicala/durere de spate/tensiune musculara;
  • probleme digestive/constipatie frecventa/probleme cu stomacul;
  • un stil de comunicare pasiv-agresiv;
  • esti adesea sarcastic in conversatii (fara un motiv anume)
  • anxietate, depresie sau atacuri de panica
  • ridici des tonul la cei din jur

Este obositor sa fii intr-un razboi permanent cu tine insuti. Iti consuma multa energie vitala pentru ca exista un haos permanent in interiorul tau.

In functie de situatia fiecaruia, poate dura mai mult sau mai putin timp pentru a deveni neutru fata de situatia fata de care esti furios, dar acest proces este un bun inceput. Un inceput unde poti identifica problema si poti elibera durerea emotionala.

Primul pas: Identificarea si constientizarea furiei

Pentru inceput ai nevoie de un pix si un caiet sau cateva coli albe. Ai nevoie de o perioada de timp in care sa fii singur/a. Macar o ora. De preferabil seara, inainte de culcare. Identifica zona vietii tale de unde ai furii.

Poate sa fie o furie reprimata pe parinti, pe profesori, invatatoare, colegi, prieteni, parteneri etc.

Sapa adanc in memoria ta. Scrie despre situatia/situatiile in care te-ai simtit ranit, tradat, ignorat, nerespectat, neiubit, judecat, umilit, neapreciat, lasat pe dinafara. Scrie cine a facut-o si cum. Cum te-ai simtit in acel moment. Ce te-a costat? Ce ai pierdut in urma acelei situatii? La ce a trebuit sa renunti?

In general, cei care au furii reprimate pe parinti, tipa foarte mult la proprii copii. Copiii reusesc intotdeauna sa aduca la suprafata emotii demult uitate si adanc ingropate. Atunci cand te vindeci de furia impotriva parintilor, vei observa ca vei fi mai rabdator si nu vei mai tipa asa de mult la copil.

Pasul 2: Eliberarea furiei

In functie de gravitatea furiei, aceasta poate fi eliberata prin mantre/rugaciuni sau prin activitati care sa iti permita sa scoti la suprafata furia si sa o simti, sa treci prin ea.

Trebuie sa fii constient ca trecutul nu mai poate fi schimbat si furia reprimata inseamna ca ti-ai lasat o bucatica de suflet in acel moment sau acea situatia care ti-a promovat furie.  Iar tu trebuie sa iti “recuperezi” acea bucatica. Si nu o poti face decat prin procesul de iertare. Trebuie sa te ierti pe tine insuti si trebuie sa ierti persoanele care ti-au provocat furie.

Rugaciuni de iertare cu tine: “Ma iert pentru tot ce mi-as gresit de acum si de altadata, cu gandul, cu vorba sau cu fapta, cu stiinta sau fara de stiinta. Rog Sinele meu Divin sa ma ajute sa ma pot ierta pentru dizarmonia produsa in jurul meu cu voie sau fara voie, cu stiinta sau fara stiinta. Asa sa fie!”

Rugaciuni de iertare cu altii: “Iert sufletul lui…..(numele) pentru tot ce mi-a gresit (aici enumeri greslile) si-i daruiesc din tot sufletul, cu toata dragostea, toata iubirea mea, tot ce am mai bun si frumos in mine.” Apoi rugaciunea de eliberare a furieri: “Eliberez furia impotriva ……..(numele) pentru cand………..(si spui ce a facut)”.

Aceste rugaciuni de iertare si eliberare trebuie spuse pentru fiecare persoana care te-a ranit, pentru care simti furie.  Trebuie sa le spui 21 de zile, de atat este nevoie ca un proces sa aiba vreun efect asupra ta.

Pentru anumite persoane (in special la barbati), rugaciunile de iertare si eliberare nu au efect decat dupa ce trec prin procesul de simtire a furiei. Si atunci aceste persoane au nevoi de anumite activitati prin care sa scoata furia la suprafata. Cele mai eficiente activitati sunt boxul si tipatul.

Boxul s-a dovedit o o activitate sportiva eliberatoare de toate emotiile reprimate. Lovitul unui sac de box este o chiar o activitate recomandata adolescentilor care au probleme cu gestionare emotiilor. Si va fi una eliberatoare si pentru tine. Dupa fiecare sesiune de tipat sau de boxat, vor aparea nenumarate emotii: durere, tristete, frica. Lasa-le sa iasa la suprafata si permite-ti sa le simti. Nu incerca sa isi ascunzi durerea, fii trist atat cat simti ca trebuie sa fii.

Eliberarea furiei este un proces lung si anevoios, si nu a zis nimeni ca e usor. Dar cu timpul aceasta va fi doar o amintire si viata ta se va schimba in bine.

Lasa adresa de e-mail pentru a primi articole ce iti pot fi sursa de inspiratie si motivatie

Te rugam sa astepti

Abonare efectuata cu succes!

 

Facebook Comments
Distribuie daca ti-a placut:

Inline
Inline