Dezvoltare personala

Singurul mod prin care iti poti depasi durerea

  • 20 octombrie 2017
durerea

Fericirea este un subiect extrem de des abordat si totusi de multe ori simtim ca e greu de atins. Cei mai multi dintre noi ne confruntam cu dureri si suferinte pe care alegem sa nu le impartim cu ceilalti. Nu vrem sa fim vazuti ca “slabi”, “plangaciosi” sau “sensibili”.

Asa ca ce facem? Impingem durerea cat mai adanc in noi. Ne “lustruim” cat mai bine pe dinafara. Ne vopsim fete vesele si spunem tuturor ca suntem bine.

Poate ca suntem bine, temporar. Problema cu durerea este ca ea va gasi o cale prin sa iasa la suprafata, intr-un fel sau altul. Incet, va incepe sa iasa din tine in moduri neasteptate:

Poate tipi la cineva fara a avea un motiv important.

Poate izbucnesti in plans pentru ca nu iti gasesti cheile si intarzii la job.

Poate incepi sa refuzi invitatiile prietenilor de a iesi in club.

Poate sanatatea ta incepe sa fie subreda sau sa te simti epuizat/a tot mai des de-a lungul zilei.

Indiferent cum alege durerea sa se manifeste, adevarul este ca se va scurge incetul cu incetul din tine ca un rau pe care nu il poti controla.

Poate crezi ca utilizarea gandirii pozitive va face durerea sa dispara. Gandirea pozitiva este cu siguranta mai productiva decat gandirea negativa, dar nu te va vindeca de durerea emotionala. Unele persoane folosesc gandirea pozitiva ca o masca. Pentru ca ele cred ca daca se vor concentra pe lucrurile pozitive, cele negative vor disparea. Poate daca iti spui ca trebuie sa fii fericit, nu vei mai fi trist. Gresit.

Iti eviti durerea de fiecare data cand ai o emotie negativa si totusi te convingi ca nu ar trebui sa o simti.

Singurul mod prin care iti poti depasi durerea este SA TRECI PRIN EA. Sa o confrunti. Cand te simti coplesit de tristete, las-o sa se manifeste. Plangi cat de multi poti. Nu iti spune ca “trebuie sa treci peste si sa mergi mai departe”. Ia-ti suficient timp pentru a simti cu adevarat durerea si pentru a o accepta. Lucru valabil pentru orice alta emotie “negativa”.

Daca este furie, nu o inabusi ci accepta ca esti furios. Pentru ca nu iti poti manifesta furia fizic fiind agresiv sau sa tipi fara control, practica vorbitul in gand si spune tot ce ai pe suflet. Pe mine ma ajuta sa scriu toate motivele pentru care sunt furioasa si de ce sunt atat de afectata. Foile alea le poti arde sau pastra. Nu conteaza.

Poate te simti inconfortabil sa le spui oamenilor ceea ce simti atunci cand esti suparat/a pe ei, dar ar trebui sa accepti disconfortul. Du-te sa ai acea conversatie. Pe un ton normal si pasnic evident. Unii oameni nu vor raspunde prea bine la ceea ce le spui, dar daca le vei spune cum te simti si de ce te-au facut sa fii furios cu siguranta te vei simti tu mai bine. Te vei elibera de furia impotriva acelei persoane.

Sunt atatea relatii care se destrama din lipsa comunicarii.  Cel mai rapid mod de a otravi o relatie este sa tii furia in tine in loc sa o confrunti in mod direct. Uneori ai putea experimenta si mai multa durere in timp ce treci prin ea. Ai incredere in acest proces. Fii bland cu tine insuti si aminteste-ti ca lucrurile vor fi mai bune.

Poate esti obosit/a de clisee precum “timpul le vindeca pe toate” sau “durerea nu va dura la nesfarsit”. Acestea se pot aplica sau nu suferintei tale. Pentru ca uneori durerea nu dispare. Uneori sa iti confrunti durerea inseamna sa inveti sa traiesti cu ea. Unele dureri marcante din aceasta viata nu dispar cu trecerea timpului.

Chiar daca nu va disparea cu totul, daca o confrunti, iti va permite sa cresti si sa te dezvolti. Vei fi mai puternic/a si mai intelept/inteleapta datorita ei. Daca iti vei evita durerea, nu vei face altceva decat sa fii prins/a intr-un ciclu fara sfarsit de negativitate si tristete.

Facebook Comments
Distribuie daca ti-a placut:

Inline
Inline